Abecedný filter
Príbuzné heslá

Rumunsko

Všeobecné informácie

Oficiálny názov krajiny: Rumunsko
Hlavné mesto: Bukurešť
Rozloha: 237 500 km²
Počet obyvateľov: 22 335 551 (v roku 2002)
Národnostné zloženie: Rumuni – 89,5%, Maďari – 6,6%, Rómovia – 2,5%, iní – 1,4%
Náboženstvá: pravoslávni – 86,7%, rímsko-katolícke – 4,7%, Reformovaná cirkev – 3,2%, iné – 5,4%
Štátne zriadenie: republika
Hlava štátu: prezident
Forma vlády: parlamentná demokracia
Štátoprávne usporiadanie: unitárny štát
Úradný/é jazyk/y: rumunčina
Mena : Leu ROL

Rumunsko a Únia

Vstup do EÚ: 1. január 2007
Počet europoslancov: 32
Počet hlasov v Rade: 14

Špecifiká

Rumunsko vstúpilo do EÚ v roku 2007 spolu s Bulharskom, no musí splniť podmienky v oblasti reformy súdnictva, boja proti korupcii a organizovanému zločinu.

V tejto krajine Európy, ktorú môžeme rozlohou zaradiť medzi stredne veľké až veľké, žije 90% obyvateľov rumunskej národnosti. Najväčšou je maďarská menšina so 7%.



Praktické informácie


Trh práce : otvorený

Univerzity : Zoznam univerzít - Ploteus

 

 

Zastupiteľstvo Rumunska v SR

Zastupiteľstvo SR v Rumunsku


Relevantné linky:

Parlament

Prezidentský úrad

CIA world fact book - Rumunsko

Rumunsko a OECD

Rumunsko a Svetová banka









Diskusia
Podporujete ďalšie rozširovanie EÚ?

Od 1. januára 2007 má Európska únia 27 členských krajín. Hoci na prahu čakajú ďalší kandidáti - Chorvátsko, Turecko, Macedónsko - i iné krajiny, verejná mienka v mnohých členských krajinách nie je ďalším rozširovaním nadšená. Európska únia oficiálne nevylúčila pristúpenie ďalších krajín, v prípade Západného Balkánu hovorí o jednoznačne "európskej budúcnosti". Pokračovanie v rozširovacom procese však podmieňuje vyriešením problému "integračnej kapacity" - na rozšírenie musia byť pripravené nie len pristupujúce krajiny, ale aj sama EÚ musí byť schopná integrovať nových členov. Aký je váš názor? Ste za ďalšie rozširovanie EÚ, ak áno za akých podmienok a o aké krajiny?

Alena - alenase@azet.sk - 02.02.2014 - 15:07:42
tu: http://www.europskaunia.sk/kandidatske_krajiny
Alena - alenase@azet.sk - 02.02.2014 - 15:00:49
V každom prípade by si na tejto stránke mali administrátori opraviť údaje, chyby, ktoré som tu dnes našla -
- Chorvátsko - máte uvedenú ako kandidátsku krajinu - od 1.7. 2013 je už v únii
a tiež si tam skúste opraviť Srbsko, ktoré sa pre zmenu kandidátskou krajinou stalo.
lulu - @kiss - 12.04.2012 - 09:26:59
to Väčšie trapošiny ste sem napísat nemohli hahahahahahahahahahahahahahahahaha
rtrr - @tttt - 12.04.2012 - 09:25:00
bla bla bla
jamal447 - jamal447@azet.sk - 16.09.2011 - 02:14:48
vy sa vsetci zobudte co ste tu popisali je videt ze o tom viete akurat z tv. tak si to ujasnime eu sa musi rovnat inym hracom vo svete starym usa ale hlavne novym cina india a to nevravim dalsim svetovym dalsim hracom -rusko a brazilia na jednej strane musi rast -viacej ludi vacsi rozpocet vacsi geopoliticky vplyv vo svete ale na druhej strane musi robit nieco s obrovskymy dlhmy starych statom eu a s rozvojom novych statou peniaze do tychto statou+extremne drahe polnohospodarstvo unie,verte mi keby nemuseli turecko neberu ale musia ked chcu patrit k hlavnym svetovym hracom nezabudajte ze sme z vacsej casti zavysly od ruska-ropa plyn ta troska co mame v severnom mori celu ekonomiku unie na nohach neudrzi dalej vam chcem pripomenut otvorenie kohutikou-ropovodou/plynovodou na vychod do ciny stracame tak status vysadneho odberatela z ruska ,cesta cez turecko je tou cestou ako sa dostat vramci bezcolnych veci k rope a plynu na kaukaz-mnohym z vas neuniklo -smele plany unie casom pridruzit aj gruzinsko/armensko, nastastie zlyhaly-alebo na nestastie podla toho ci ruska ropa bude o5/10rokou taka draha ze my vybiely penazenku na pumpe.ono co sa tyka toho turecka turci s uniou vyj*bali eu chce stale s nimi len strategicku spolupracu ved tak by sme im to asi my vsetci navrhli svak ale oni trvaju len na plnom clenstve alebo nic a casom bude eu viac zavisla od turecka ako teraz a turci zase budu menej ich ekonomika rastie 2 cifernym cislom kazdy velky europsky vyrobca tam ma fabriku zapadne turecko izmir istambul ankara antalya su na tom tak ako eu-priemer hej problemom je vychod takzvany kurdistan a vidiek je to ako u nas zit v blave a v neakej dedine v horach za stropkovom napr bez urazky ono je to v mentalite ludi keby je turecko rozdelene vychodne zapadne-tak politici by hned radi vydeli zapadne v unii, ukrajina to iste zapad chce uniu vychod je pro rusky. eu ma v dnesnej dobe vela vnutornych problemou neviem ci by stihla platit dotahovanie sa 50 mil. ukrajiny a 70 mil. turecka dalsou vecou je ze rusko ukravinu vnutropoliticky vobec nikdy nebude chciet pustit do unie jedine ze by sa rozlelila zapad/ vychod balkan pocitam 100%do unie pomoze mu to su to male statiky inak by boli stratene ako aj my vo velkom trhu sme chranenejsi viacej voci vykyvom kurzou atd.vsetko je vecou zivotnej urovne/vzdelanosti pozrite sa dozadu na nas aky sme boli hlupucky v 1995 slovensko a ideme stale pomalycky dopredu dobiehame ta k to musi spravit aj balkan a zabudne sa aj na etnicke nepokoje po20rokoch ked generacie odrastu a vymenia sa mozno uz nebudu vraviet ja som albanec ja srb ako to vravia ich znenavideny rodicia teraz ale povedia som europan.
Peter - @ - 19.03.2011 - 22:20:23
A som rád, že je v EU aj Bulharsko a Rumunsko. Aspon tam nie sme my tí najzaostalejsi :D
Uplne najradsej by som bol keby pristupilo Švajčiarsko a Norsko, ale to by najskôr museli chcieť..
Peter - @ - 19.03.2011 - 22:16:18
áno som za rozširovanie. Veľmi rád by som prijal do EÚ Chorvátsko a Island. Viem, že to nie je a asi ešte ani dlhú dobu nebude možné, ale prospelo by nám, keby v EÚ bola aj Ukrajina. Určite by som nechcel prístup Turecka. Už aj prijatie Cypru je otázne či nebola chyba.
Tomas neveriaci - ekomedia@mongol.net - 20.09.2010 - 21:24:19
V diskusii otvorenu amaterom obcanom
PODPORUJETE rozsirovanie EU - UNIE..., ?? sa zucasnuju obcania sice len par ako vzdy urcite osvietenych svetlom lampicky poznania a riesenie si svojho komplexu s mladosti ?
Synku alebo dcerka moja si najmudrejsi na dedine budes preto Uradnikom hi ha pardon este lepsie Diplomatom Zaplacim za to !!
Nepodarilo sa nam viacerym a preto nas par ,, MUDRYCH sa nevzdava a ako malo z milionov inych ktory nemaju vobec zaujem stale sa zucastnujeme takychto diskusii
Cize ja idem teraz napadnut OLGU Okej ?
Olga _gasparik asi nejaky obcan tiez nevieme ziada Tvrdo a jasne aby EU -unia kontrolovala clenske staty Eu - unie atd AKO asi vieme Historia TV diskusii anket stlacovanie gombikov atd podla marketingu KGB v rusku a opacne podla Goobelsa v Nemecku mali ciel ako reaguje verejnost Tiez otvarat diskusie a vsunut tam veticku ktoru clovek zachytil a zapamatal si - podvedome Chcem Kontrolku OLGU - Mudru usmernit aby si precitala Statne USTAVY vacsiny clenskych krajin Skratene pre uvedomie Cize kazda krajina je subjekt svojpravny a ziadny iny zahranicny subjekt nema prava na jej uzemi je nariadovat a vykonvat kontroli Iba Vojny a Zlocin atd Predstavitelia statov nemaju pravo ...atd Cize ked pani presidenti popodpisovali od roku 2000 rozne paiere a dokumenty na navrh Eu - unie ktore im v perspektive zoberu pravomoci rozhodovania vo svojom state A podpisali Mnoho Takmimo Lisabon vacsinu robili za chrbtom ludi toho statu a preto Ustavne Mali by byt stihany a trestany za to ze zneuzili MOC danu im obcanmi tej krajiny ! Olga snazil som sa vcera vysvetlit mojej koze na dvore ze netreba stavat ATMOVU elektraren Predstav si asi po hodine zacala kyvat hlavou Zhora nadol a nie zlava doprava ako predtym Spokojne som odisiel s pocitom vitazstva ---konecne pochopila Cas stratenim a pisanim tychto par viet mi nerobi starost z dovodu ze Podobny pocit Mam velakrat a Forom s Forami s diskujucim -mi na urovne poznani OLGy_ Gasparovej a aj inych podla ich vstupov a namaha stoji za to
Vzdy s uctou pred Tvojom mudrostou Olga
Ozaj asi mas ciel kontrolorom Jedno miesto kontrolora ked mas kamaratov a urcite aj svoje lobby v Brussel je v EU volne
Chysta sa udajne v hjanuar 2011 Tvrda a jasna TOaleet security Top kontrola -s tazkymi sankciami vsetkym 27 clenskym statom Mnozstvo Toalet papira urceneho Smernicou E - unie
T 0008765678434 HK) wa1 BC s 3.4 2001 urcene na rite vsetkych obcanov Statov sa prekracuje Cim obcania ohrozili lesy a prirodu uz za 1 den KOMISIA E unie a jej komisari a jej pravnici a jej kolektivy poradcov pracovalo aj udajne v noci bez odpocinku a po Smernici T ..., bol vydany zakon P 00000003421 bcr s 3.5 3001 s platnostou pred vydanim smernice Verim ze patris tam a nie tam kde si teraz CHOD dcera moja mas na to urcite byt kontrolorom Tomas
Tomas - ktkt20@azet.sk - 24.03.2010 - 06:53:30
Som jednoznacne proti tomu, aby sa EU dalej rozsirovala. Je vobec prekvapujuce, ze sa stali clenmi Rumunsko a Bulharsko. Tym sa vlastne tieto staty zaradili do jedneho vreca s napr. Nemeckom, Francuzskom, Velkou Britaniou a pod. Pokial viem, tak tendenciu integrovat sa maju krajiny, ktore su si okrem geografickej a kulturnej blizkosti podobne aj ekonomicky. Nech EU ostane v takom zlozeni, ako je, avsak odpocitajme aj krajiny tzv. "PIGS", medzi ktore patri aj Grecko, co je kapitola sama o sebe. Tiez ma prekvapuje, ze sa EU vobec zaobera takym niecim, ako je pristupenie Turecka. Akoby nestacilo, ze uz len v Nemecku tvori obrovsku mensinu Turecke obyvatelstvo a okrem toho milion dalsich veci.
Jozef - farvoj@centrum.sk - 04.02.2010 - 17:28:25
Sdielam nazor ze Chorvatsko malo byt skor prijate ako napr.Bulharsko a Rumunsko.Je na to mnoho dovodov.Co sa tyka Turecka a Ukrainy aj ked sa nestanu coskoro clenmy EU,treba s nimy vybudovat vztahy prospesne pre obe strany.Turecko 70 mil.obyv. (len Istambul ma vyse 10 mil.obyvatelov t.j. viac ako Cechy alebo Madarsko bez odpoj.uzemi) Ukrajina 50 mil.obyv dokopy 120 mil.obyvatelov co je slusne velky trh, a zvysilo by to aj vahu EU vo svete (malo by vyse dvojnasobny pocet obyv.USA, a po Cine a Indii by bol tretim najpocetnejsim statnym utvarom na svete.
Tibor fric - tibor.fric@slovanet.sk - 03.11.2008 - 13:37:12
Rozširovanie EU je nutnosť podmienená exitenciou, a zvyšovaním životnej úrovne a to na oboch častiach hranice, z vonkajšej a vnútornej strany. Nie som politik ani politikou som sa nikdy nezaoberal. Mám však názor, že každý človek od narodenia si hľadá partnerov. Prestne tak aj členovia EU su ľudmi ktorí hľadajú partnerov pre ´další žívot. Toto platilo v prvotnopospolnej spoločnosti a platiť to bude aj hlboko v našej budúcnosti. Otázkou je len s kým, kedy a za akých podmienok. Preto ťažko je hodnotiť ty áno a ty nie.
bolebruch macaty - becqurel@azet.sk - 18.08.2008 - 14:26:22
kedze niesme svajciari tak sme tam vstupit viac menej museli...im je to to jeno ci su/niesu v unii....my sme mala krajina atd atd....co by sme asi tak robili na hranici unie sami....alebo podla niektorych sa kamaratili z vychodnym blokom...kazdy sa na nas moze ..... a vsetky zakazky kontrakty s krajinami ci uz zapadnymi alebo vychodnymi zostali v prahe.....takze by po nas ani pes nestekol.....asi tolko....
Jozef - 6.l@zoznam.sk - 17.07.2008 - 19:25:15
Určite áno. Európa bude silná a stabilná len ak bude jednotná. Najkrvavejšie vojny pochádzajú pravé s Európy. V EU ma určite svoje miesto aj Ukrajina,Rusko a Balkánske krajiny.
Turecku by v EU nemalo patriť miesto.
seline - seline@zmail.sk - 30.05.2008 - 12:02:34
dalsie rozsirovanie unie najma o Turecko, ci ine balkanske ci dokonca uz maloazijske staty pokladam najma z dovodu diametralne odlisnej kultury, mentality a pristupu k ludskym pravam za takmer vzdanie sa krestansko-demokratickej tradicie v praxi. staci sa pozriet do susedneho rakuska, alebo aj do nemecka ake problemy sposobuju turecki pristahovalci ale aj pristahovalci inych narodnosti prevazne s moslimskym vierovyznanim. po 25 rokoch v krajine sa mnohi ani len nenaucili vypytat si v obchode chlieb v jazyku krajiny, ktora im poskytla azyl a najma socialne davky - ved naco, turkov je tam tolko, ze maju vlastne obchody. Nesnazia sa integrovat do spolocnosti, nasilnosti ci dokonca prestrelkyv prevazne tureckych stvrtiach su takmer na dennom poriadku, agresivita a arogantnost v ich spravani je charakteristickou crtou - cest vynimkam potvrdzujucim pravidlo. hovorim z vlastnej skusenosti, pracujem vo viedni a v urcitych stvrtiach sa domaci boja po tme chodit po ulici alebo nechat tam odparkovane auto prave kvoli turkom a ani vo dne tam rodeneho Rakusana takmer nestretnete. Ulicami zaznieva hlasna turecka hudba a na ziadost, aby to mierne stisili vas majitel div ze neprefacka, co si to dovolujete. O tom, ze sa ludske prava zien v moslimskych rodinach porusuju bez ohladu na zakony krajiny, v ktorej dana rodina prave zije sa popisalo uz vela, avsak co sa zmenilo? strucne povedane nic - ved to by bola ,,diskriminacia,,... a asi hlupou pripada otazka: a co diskriminacia domacich? taktiez nas nezaujimame ani my sami?
z tychto dovodov zasadne nesuhlasim s prijatim krajin, ktore neuznavaju hodnoty unie a ludske prava, predstavuju odlisny pohlad na spolocnost a jej ciele, ci je to Turecko alebo ina krajina. EU je spolocenstvo krajin na zaklade zasadných podobnosti kultury aj mentality, krestansko-demokratickych hodnot, snahy o spolupracu a solidarity a nie dojna krava pre krajiny, ktore ju ani len nerespektuju ci skor destruuju ducha ich krajin. mali by sme sa na to konecne zacat divat aj z pohladu ochrany vlastnych obcanov a nie v akejsi slepej globalizacii a prijimani hlava-nehlava nicit to, kvoli comu sme sa spajali.
lenka - lenkaka@zoznam.sk - 14.05.2008 - 10:19:20
Velmi sa tesim .malo bi saco najviac o tom hovorit.Ako to bude so skolskimi ucebnicemi?Budu sa prepisovat alebo sa to uz prepiuje.
miňo - mino4136@gmail.com - 21.03.2008 - 09:10:57
Som proti rozsirovaniu
olga.gasparik - @centrum.sk - 02.02.2008 - 13:41:19
Samozrejme, najlepšie by bolo, keby všetky európske štáty tvorili "Európsku úniu". Ale orgány EÚ by mali dôslednejšie kontrolovať plnenie dokumentov, ktoré sa krajiny svojím vstupom zaviazali plniť. Tiež dodržiavanie zákonov, ktoré krajiny v dôsledku aproximácie prijali. Živým príkladom neplnenia všetkých dohôd, porušovania ľudských práv na skoro všetkých úrovniach a ignorovanie zákonov, ktoré Grécko "muselo "prijať, a najbrutálnejšie ničenie životného prostredia, je Grécko. Prečo?
Avitohol - petroff@abv.bg - 10.01.2008 - 08:55:24
Aj tak sme to vsetko vymysleli.
Avitohol - @ - 10.01.2008 - 08:55:03
Aj tak sme to vsetko vymysleli.
Elizabeth - acingelova@zoznam.sk - 19.11.2007 - 16:38:26
Asi nie a aj ostatné štáty majú stým očividne problém...teda hlavne s Tureckom. Myslím si, že najobjektívnejšie by bolo spraviť jednoducho referendum vo všetkých členských štátoch čo by sa potom dalo nazvať demokratickým rozhodnutím.
kippa - dexxa1@post.sk - 30.10.2007 - 21:49:34
Eu by sa v najblizsej dobe rozsirovat nemala, pretoze uz aj krajiny ktore vstupili v roku 2004 vratane slovenska maju problem tykajuci sa splnenia vsetkych noriem a takisto pravnych predpisov. Uz vobec nehovorim o prijati bulharska a rumunska co bola podla mna evidentna chyba, pretoze tieto dve staty akokolvek som k nim solidarna nie su resp. neboli na vstup do eu pripravene. prijimanim novych clenov sa akasi rovnovaha nikdy nedosiahne ved si uvedomte ze eu nie je charita ktora pomaha chudobnym, v eu by mali staty fungovat na principe rovny s rovnym. Je to obrovsky zasah do suverenity a zvrchovanosti kazdeho z clenskych statov a pokial nato stat nie je pripraveny dopadne to akurat destabilizaciou celeho regionu. Myslim si ze prijimanim novych clenov eu uzemne taktizuje , chce rozsirit vplyv za cenu toho ze dane staty nie su pripravene ani legislativne ani materialne. samozrejme ze kazdopadne podporujem to aby eu s takymi statmi aktivne spolupracovala , ved mame institut pridruzenia ktory je akousi cakacou dobou na vstup, no netreba uponahlat prijimanie.
drobo - drobec.michal@gmail.com - 12.10.2007 - 22:00:27
Rozširovanie určite áno, ale nie skôr ako o 5 rokov. Podľa mňa bola chyba, že pri rozšírení v roku 2004 naraz vstúpilo do EÚ až 10 štátov. Takéto veľké rozšírenie sa nikdy neudialo, a preto sa pristupujúce krajiny ľahšie a rýchlejšie zaradili k "starým" členom. Preto treba niekoľko rokov počkať, aby sa náhlym vstupom ďalších krajín ešte viac neprejavili nezrovnalosti a neprehĺbila zatiaľ len mierna roztrieštenosť.
evitta - nostrata@azet.sk - 30.09.2007 - 17:11:05
z praktickeho hladiska bola chyba uz prijatie rumunska do europskej unie, nie som rasista ani nic podobne, ale odkedy su rumuni v unii, tak dialnice a cesty po celej europe su ovela nebezpecnejsie, kamionisti vedia, o com hovorim...co sa tyka turecka, tak vobec nechapem, preco sa o ich vstupe vobec uvazuje, ved geograficky sa turecko takmer vobec nenachadza na uzemi europy, a islam s krestanstvom vobec nejde dohromady, staci sa troska pozriet na problemy, ktore vznikli nemecku po otvoreni pracovneho trhu turkom...myslim,ze unia by mala lepsie zvazit, o co jej v pripade rozsirovania ide...
slovan - wslovan@sk.net - 14.06.2007 - 03:22:20
Problem Grecko-Macedonsko/FYR: Je treba Grekom vysvetlit ze Makedonci cize vyznamna vacsina povazuju seba za slovanmi-krestania a nie alebo velmi mala skupina sa identifikuje s antickymi makedoncami z casov Alexandra Velkeho(zase aj z nych vacsina nie su sebeisty), cize aj keby ano aj v tom pripade by sa takito stav v sucasnej EU povazoval za demokraticke pravo kazdeho obciana vyjadrovat sa k danej pripadnosti a Grekom by to nemalo vadit, dalej: hystoricky na prevazne prazdneho hornate-rovinneho uzemia dnesnej Macedonskej Republiky v VI storocia sa nastahovala pomerne velka skupina slovanov("barizity a i.")zo severa Dunaja, ktora behom stoliet bola "Bulharizovana, Srbozovana, Turkozovana,Grekozovana" zostala vsak stale kompaktna najma v jej slovanskeho povodu a silne krestanske orientovana.Sebe identifikacia za makedonskou naciou dostala najma podla uzemi usidlenia.Najvacsy "hrieh" dnesnych makedoncov podla historickeho nazoru niektorych jeho susednych statov je tento ze si slobodu a republiku-samostatny stat vybojovaly v ramci byvaleho Juhoslovanskeho socialistickeho statu.Podla mna sa na to treba pozerat tak ze si kazdy narod vybudoval stat a vtvoryl tym naciu v urcitom case bez ohladom na to ci to bolo velmy davno v hystorie, v blizkej minulosti alebo bude v bliskej buducnosti , je vsak velmi dolezite kulturna a pravnopoliticka dospelost aby bol uznan.Macedonsko je inac ako samostatny stat medzinarodne uz uznany.Nabuducy rok v Bukuresti ocakava pozvanku do clenstva NATO,tesne potom by malo byt prijate aj v EU.Rozsirenie EU by malo pokracovat na vsetke Europske(geograficky) staty ktore poziadaju a samozrejme splnia zakladne demokraticke, kulturne, ekonomicke a politicke podmienky.
slavo - madzarov@mediclub.cz - 14.06.2007 - 02:39:20
Chorvatsko uz sa malo stat clenom EU este pred Bulh. a Rum., Macedonsko je rozvojove cca ako Bulharsko a Rumunsko mozno aj nieco vpred a ako kandidatska krajina uz mala davno zacat s rokovanim lenze asi z politickych pricin zabrzdena umele vymyslenym problemom zo strany Grecka(udajne podla grekov "teritorialna aspiracia MK ku casti severneho GR-provincia makedonia" -v skutocnosti maly macedonsky stat zlozeny z krasnych hor,ekologicky cisty, dominantne slovansko-krestanska krajina vyslovne neguje(specialne datovane aj v ustavy)ze ma volake aspiracie k susednych statov vratane Grecka.EU mala by podporit aj vstup Srbska do EU s podmienkou riesenia Kosovskeho statutu. Zaver: EU by sa mala rozsirit (najneskor do 2010)o Chorvatsko(2008), Macedonsko(2009), Cierna Hora (2010) a Srbsko(2010 s vysseuviedenou podmienkou)
ujoPeter - peter450@post.sk - 09.06.2007 - 14:05:29
som za rozsirenie na celu Europu vratane Balkanu ... Iste pochybnosti mam pri Turecku, ale mohlo by sa to riesit pridruzenym - rovnocennym ekonomickym priestorom a volnejsou "skusobnou" dobou pre oblast ludskych prav a kulturnych odlisnosti - tie su najma v azijskej casti velmi silne zakorenene ... do casu kym by sa zretelne ukazalo, ci su schopni vyznavat totozne hodnoty ... v sucasnosti o tom pochybujem - a poriadok si musia urobit v tom sami a nie kontrolou a regulaciou z Bruselu. Ukrajina ano s podobnymi podmienkami ... Ruko nie ... je to konglomerat sam o sebe, ale pracovat na partnerskych vztahoch ...
Laco - dancingstar@azet.sk - 05.05.2007 - 11:44:40
Podľa mna by krajiny blakanu spolu s Ukrajinou mali vstupiť čo najskôr a v pripade Turecka by mali vytvoriť štatut neuplneho členstva do ktoreho by mohli neskôr vstupiť aj ine krajiny ktore podali prihlašku do EU ako napriklad Maroko, Tunisko, Izrael či Kazachstan. 3tia generacia ľudskych práv hovori o solidarite kresťanstvo hovori miluj bližneho svojho a všetci sa ohradzuju kresťanstvom pripade stupu moslimskych krajin okrem toho Turecko vôbec nieje take ako ludia hovoria mlade Turky v Antalii žiju životom ako bežne Europanky len Turecky vidiek je taky zakomplexovany, ale kulturne sa nam mlada Turecka generacia snaži približiť takže EU by im mala zabespečiť aby to bolo pre nich možne aby neboli neustale diskriminovany a obmedzovany v svojich pravach a mohli sa citiť vo svojej krajine slobodny
ufoclovek - plix@post.sk - 05.04.2007 - 13:06:16
ahojte priatelia / poviem vam ze turecko do eu naozaj nepatri....je to ina kultura a to by nevadilo ale napriklad turkov je uz aj teraz v celej Eu starsne vela-ani to by nevadilo ale zil som v lodnyne a tam ich je strasne vela-spravaju sa arogantne, sú agresívni v autobusoch, je to zlé - kto to nepozná nech sa ich pozret do lonýna aký tam je bordel.Pracoval som aj s inými moslimami a poviem vam ze s nimi o nabozenstve sa diskutovat neda.Turecko nepasuje do Eu-aj ked tam uz skoro je...Navyse tato krajina susedi s Irakom,=ohniskom moslimstva´=a problem neni v krestanskej Europe ale v moslimoch.Kto ich nepozna dlhodobo nebude mi verit.
Co sa tyka statov balkanu-tie v Eu uz mali byt davno vratane Srbska, Chorvatska,CiernejHory,Bosny a aj Ukrajiny. zvlastne je ze aj rumunsko predbehlo tieto krajiny,hoci zobraci a cigani z tejto ktajiny zaplavuju aj nase mesta a anglicke duplom.To zrejme presadilo Francuzko pre blizkost kultury-jazyka.Co sa tyka Ruska-to kazdopadne patri do Eu, uz len z hladiska podpory vyvoja a zdokonalovania, napr.Univerzit a Vyvojovych centier-to patri do Eu, aj bielorusko.Jediny problem tychto statov je chudoba-ale colnym obchodom sa aj to strati...
julo - julo1122@centrum.sk - 12.02.2007 - 16:58:06
Vazeni,
Europa je od Uralu na zapad - teda aj kompet Rusko + cele SNŠ a aj Turecko
Pokial bol niekto v Istambule, vie ze s nimi nie je problem.
Ked Europa, tak kompletne, inac je to nula bodov , ti vyspeli budu iba vyspelejsi a chudobní teraz este chudobnejsi !!!
Kto potom ale za 50 - 100. rokov zvladne novodobe stahovanie narodov _
atomove bomby ___???
Krestanstvo predsa kaze milovat svojho blizneho ako seba sameho a nebyt sebecki, iba vyuzit chudobnych a este viac ich okradnut - za take EU pekne dakujem, nesuhlasil som s nasim vstupom do EU ale teraz som za to, aby sa pomohlo kompletne vsetkym biednejsim, aby zostali robit a gazdovat doma na svojom uzemi a nemuseli chodit po zobreni, ako chodia nasi vysoko a stredoskolaci robit do UK , Nemecka, Irska a t d - obycajnych poskokov a za
taku mzdu, za ktoru nerobi na tom uzemi ani najmenej vzdelany, ci pologramotny arab alebo cernoch - to viem z vlastnej skusenosti.
Si OSTBLOK , tak rob a nepytaj peniaze.
Nech sa priznaju vsetci, co tam boli, ake boli vztahy s domacimi - ktori boli ovela menej vzdelani a inteligentni, ako nasi.
Taktiez cely Balkan nech vstupi, civilizacia prisla z Bizancie a nie z Ameriky.
V Amerike civilizovani barbari , spanieli, portugalci vykynozili mudru civilizaciu domorodych Indianov a teraz je tam az na vyninky cista policajna totalita a nie demokracia.
Moze si sofer na dialnici v USA vybert doklady z vnutorneho vrecka saka ?????
Alex - aleksandarzmaj@hotmail.com - 31.01.2007 - 23:00:45
Ja jsem ze Srbska a omlouvam se ze budu psat cesky nebot' slovensky malo umim. Tesim se ze lidi ze Slovenska maji tak pozitivni postoj vuci rozsireni EU. Muj postoj vuci tomu je ze rozsireni EU by melo mit funkce stabilizatoru Evropy a zajistit ekonomickou a polickou jistotu ne jen v EU, ale a v cele Evropy. EU je velky projekt a jemu se podarilo stabilizovat krajiny stredni Evropy, a ted' se to stejne snazi udela a v Jihovychodni. Myslim ze by bylo velmi nebezpecne pro cely Balkan, a i pro samu Evropu jesli by se ten proces zastavil. Misto aby EU davala penize do rozvoju Balkana, v pripade zastaveni integracniho procesu, musela by jeste vic penizu davat na pacifikace toho regionu. Kdyz to rikam, vlasne myslim na pripad Kosova a Makedonii. Pro ten region, jen "Evropa bez hranic" je resenim! Druha, taky dost dulezita vec je a multinarodnost Balkanu. Napr. Srbsko ma stejnou situace jaku ma a Slovensko. Nejvetsi etnicka skupina ve Srbsku, po Srbu, jsou Madari. S momentalnim vizovim systemem, jeji komunikace s Madarskem je dost tezka, a oni jsou kvuli tomu dost izfrustovani a nestastny. To dela novy problemy... Treti vec je to, ze zemi Balkanu ( Chorvatsko, Srbsko, Crna Hora...) jsou jistim dilem evropske kulturni ramce. Taky, jeji reformy v ekonomii, politickym ustavam, respektu k lidskym pravu... nejsou jen dulezite kvuli EU, ale predvsim kvuli obacanu tich krajinach samych. A EU ma v tom vsem dost velku roli. Ja nezadam aby se ty krajiny staly clenum EU, ale jimy se museji alespon otevrit dvere pro normalni komunikace s statimy EU ( svobodny promet penizu, obchodu a lid). Ty staty nejsou Rusko anebo Iceland, ale jsou obklicene s EU, a jestli nebudu mit otevrene komunikace s EU, budu prave v vezeni!
Miska - miska@kezban.ch - 16.01.2007 - 20:59:52
Tak ty mas napady Brano, juhosov do eu, ja zijem vo svajciarsku a mame tu s nimi dost velky problem, ovela väcsi ako s turkami. Vcera jeden 16 rocny albanec zabil 32 rocneho svajciara. Myslim, ze eu by sa tymo smerom nemale rozsirovat. A ide o to. ze turecko eu potrrebuje zo strategickeho hladiska, vid jeho susedov, a je tam aj vela inych faktorov. Ale turci sami nechcu vstupit do eu, neradi sa zhadzuje ako mi slovaci.
Thymothy - diverzifikacia@ekodiverzifikacia.sk - 16.01.2007 - 09:17:44
No som presvedceny o tom, ze by sa unia minimalne po dobu adaptacie sa novych clenov a vyrovnania zivotnej urovne sucastnych clenov rozsirovat nemala. Spolocenstvo ma ludom ukazat nielen sposoby ale aj realnu schopnost ekonomicky a proobciansky rast, zvysovat zivotnu uroven a medzinarodne napredovat v inovacnych procesoch. Rozlicnost v jednotlivych regionoch EU co sa zivotnej urovne tyka je prisvysoka a rozsirovaniu by sa malo na min. 30 rokov dat STOP.
Ivan Štefunko - ivan@stefunko.sk - 10.01.2007 - 17:01:59
Diskusia o rozširovani sa nevhnutne spaja s diskusiou o buducnosti EÚ. Teda ako ma EÚ vyzerať...ak z EÚ nechceme superštát, prečo by nam v nej vadila odlišna kultura? Ak nechceme kultúru koordinovať na európskej úrovni, prečo by sme sa mali starať do kultur iných.
Rozširovanie Európskej únie o rozličných, nám pomôže rozličných sa nebáť, a nebyť nimi ohrozovaní...
jjj - studak@centrum.sk - 10.01.2007 - 00:07:50
turecko sa do unie nehodi, nemaju europske zaklady, kultura je uplne ina... eu zas nemusi brat kazdeho bez rozmyslania. myslim ze prijatie turecka nebude mat pozitivny vplyv na fungovanie eu
fifo - fifo17@azet.sk - 09.01.2007 - 21:37:18
nie, som výhradne proti ďalšiemu rozširovaniu Európskej únie, najprv sa musí vyrovnať životná úroveň všetkých krajín Európskej únie a potom sa môže ďalej Eú rozširovať
kika - @ - 08.01.2007 - 17:39:27
podporujem rozsirovanie aleTurecko mi fakt k nasej kulture nepasuje.. a taktiez nestaci len rozsirovat EU, uzatvarat zmluvy, zasadat a diskutovat, chce to aby ti pani v oblekoch konecne dali lepsou cestou ludom na vedomie, ze EU je n anieco dobra, lebo ludom nestacia zakony prava slobody atd, ale vedomie ze to niekam smeruje aj v praxi, a nie len na baze teorii a vypoctov..
Jana - janajana2@azet.sk - 19.12.2006 - 13:55:22
Som za dalsie rozsirenie EU, ale z kandidatskych krajin, ktore su v Europe. Myslim si, ze Turecko nepatri do Europy - ani historicky, ani geograficky a kulturne, a jeho obyvatelia nevyznavaju podobne hodnoty ako su samozrejme napr. pre Francuzov, Spanielov, Poliakov ci Grekov.
Jaro - clifford@zoznam.sk - 18.12.2006 - 17:21:28
Niesom radikalne proti rozsireniu Unie o dalsich clenov,ale myslim si ,ze tam Turecko vonkoncom nepatrí. Rumunsko a Bulharsko sú tiež štáty na zamyslenie.EU je spolocenstvo krajin, kde sa respektuje ista uroven ludskych prav a sloboda. Kto bol niekedy v Turecku, tak vie ze tam neplatí vôbec nič.Oni sú mentálne,duchovne a vôbec celkovo niekde inde do únie vôbec nepatria.Budú s nimi len problémy...
Juli - julia@centrum.sk - 14.12.2006 - 10:33:32
Na koncepte Europskej Unie sa mi scasti prestava pacit homogenita , ktoru so sebou prinasa. a ktora sa od jednotlivych clenov ocakava.. kazdy sa snazi prisoposobit urcitym pravidlam, zakonom, sposobu zivota.. Nie som si ista, ze prave to je najlepsia cesta. Preto si myslim, ze napr. Turecko je natolko vzdialene mentalitou a sposobom zivota, ze v zaujme zachovania vlastnej identity by do EU vstupovat nemalo...
Vladimír - vlado@kredit.sk - 11.12.2006 - 10:55:43
Určite podporujem. Minimálne o celý Balkán. Treba myslieť ďalej do budúcnosti a nebáť sa krátkodobých ťažkostí. Mimochodom, vo Vojvodine sú tisíce Slovákov. To sa im chcete postaviť chrbtom?
sedliacik - obyvatel@vidiek.sk - 11.12.2006 - 10:01:33
Nie. Som radikalne proti rozsireniu Unie o dalsich clenov. Nemyslim si ze tam patri Turecko, avsak ani Rumunsko a Bulharsko. EU je spolocenstvo krajin, kde sa respektuje ista uroven ludskych prav, sloboda, a zaroven plati zakon, ktory je vymozitelny. Kto bol v poslednom case v Turecku, tak vie ze tam plati tak akurat pravo silnejsieho a bohatsieho. O nejakej slobode ani nehovoriac. To uz radsej Chorvatsko.
Palo - palo@palo.sk - 08.12.2006 - 15:04:27
Ano podporujem, ale som vyhradne proti clenstvu Turecka a Ruska!!! Nemaju tam co hladat! Napr. Rumuni, od 1.1.2007 su v EU a uz sa kazdy obava, ze ci sa nerozutekaju po Europe, ako Poliaci. A som presvedceny, ze budu pracovat pod minimalnu mzdu a tym budu ohrozovat normalne pracujuci lud.
monika - monculiatko7@pobox.sk - 08.12.2006 - 12:48:51
Rozhodne ho podporujem, pretoze si myslim, ze by mohlo byt prinosom tak pre nove clenske krajiny, ako aj pre EU. Je vsak potrebne, aby krajiny splnili urcite kriteria, ci dodrziavali tie, ku ktorym sa uz predtym zaviazali.
Brano - ondrus@euractiv.sk - 06.12.2006 - 00:57:24
Podporujem. Samozrejme, nema vyznam ist za geograficke hranice Europy. Naozaj nechapem vyznam clenstva Turecka v EU. Radsej by sme sa mali sustredit na zaclenenie Balkanu a Ukrajiny. V tejto suvislosti je vsak potrebne jasne deklarovat, ze EU sa neuzavrie, ze bude maximalne otvorene spolupracovat s dalsimi krajinami, najma s tymi, ktore ju obklopuju.
Peter - karpi78@gmx.at - 05.12.2006 - 16:09:04
Urcite by sa mala Eu rozsirit este minimalne o staty Balkanu. Obavam sa, ze este dlho by sa nedokazali sem zaradit vychodoeuropske krajiny ako je Ukrajina, pripadne Rusko. Ale i tam vznika urcite hospodarske spolocnstvo, co je nakoniec celosvetovy trend.
Evka - evka@evka.sk - 05.12.2006 - 15:26:12
Urcite ano.
Vlož príspevok
Meno
E-mail
KódSem vpíšte 4-miestny kód:
Príspevok

(c)2006-2014 www.EUROPSKAUNIA.sk | Právne podmienky
Developed by MONOGRAM Technologies